Obsah fóra Public Section Veřejná diskuze
Registrovat Přihlásit se |
Battle.net
Forum
Upload
Progress

Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Tato sekce slouží pro veřejnost.

Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » stř 02. úno 2011 17:13:15

Abych nemusel každýmu něco vysvětlovat pořád, tak vám to tu napíšu hezky česky a vždycky jen odkážu na fórko. (Čerpám z toho co vím sám, z toho co se píše někde na MMO, EJ a dalších fórech.)

4.3.0 - FIRE RISE AGAIN!!!

Obrázek

Fire mage
Rotace fire mage je dost jednoduchá na většině fightů.

Klady fire
* Výborná mobilita, za běhu vždy castít scorch a ztrácet tak minimum dps, aneb nepřestávejte nikdy castit!
* Scorch za 0 many - teď už to není nějak issue, když fireball stojí míň many, předtím se to sem tam hodilo, když se třeba nepovedla evocation.
* Vyšší surivability než ostatní specy díky Cauterize - http://www.wowhead.com/spell=86949
* Nejlepší spec na aoe fighty, kde je potřeba rychle sundat nějaký potvory nebo jet kromě primárního targetu i ty okolo bez výrazné ztráty dmge do main targetu (Dříve Halfus, dnes třeba Hagara)
* Dotky

Zápory fire
* Relativně nestálá dmg - záleží dost na štěstí (jak to pocrituje), což fire mage pociťuje řekl bych nejvíc ze všech class.
* Oproti arcane se hůř scaluje a i proto byl ve Firelands mrtvým specem.
* Ignite munching - pobugovanej ignite - více zde - http://www.wowpedia.org/Ignite#Known_bugs


Tahle tabulka vám říká, kolik potřebujete ratingu na 1% daného statu, takže třeba 179 crit ratingu přidá 1% critu atd.
Spell Hit: 102.446 (1742 rating na hit cap proti lvlu 88 (raid boss) - 17% .. na farmení hc stačí o hodně míň, bossové mají lvl 87)
Crit: 179.280
Haste: 128.057
Mastery: 179.280
Int: 649.91 (tolik intelu vám přidá 1% critu .. k tomu samozřejmě ještě manu a spell power)



Něco k rotaci a hernímu stylu

Single target:
Fight začít pyrem pokud to je možný, začít si castit to pyro předem (2 sec před pullem - 3 sec cast time). Hned po tom pyru si pro jistotu vyhodit Mirror Image (kopie), nahodit living bomb, poslat k bossovi Flame orb. Living bomb obnovit vždycky až po jejím výbuchu, Flame orb poslat na cd, když procne insta pyro, tak vyhodit hned. Pokud tedy na bossovi tiká LB, Flame orb má cd a není procnutý pyro, tak castit Fireball, v připadě pohybu scorch. Jinak na bossovi ještě můžete držet debuff ze scorche http://www.wowhead.com/spell=12873 (pokud vám málo procuje insta Pyro, který ten debuff nahazuje taky) .. Pokud je v raidu nějakej lock (nejlíp demo), tak ten debuff může držet on, případně jinej fire mage. Většina fightů nás stejně nutí se sem tam pohnout, takže ten debuff nespadne. Ke combustion se vrátím později, ale samozřejmě je taky součástí single rotace.


aoe fight - trash:
Začít třeba pyroblastem na jeden z targetů, na něj si hodit i Living bombu, pak Blastwave (blastwave potom na cd) a spam flamestrike. LB si vždycky obnovit na jednom targetu a na mačkejte impact na rozšíření Living bomby a ignite http://www.wowhead.com/spell=12357 .. v případě potřeby invisibility nebo mirror image .. k optimálnímu rozdělení talentů na aoečkování později


aoe fight - boss: např Halfus
Rotace prakticky stejná jak u single target, můžem si předělat i talenty aby to bylo efektivnější. Hlavní tu je mít vyklikáno 2/2 Impact a rozhazovat dotky z main targetu na všechno okolo. Jen prostě do rotace zapojíte fire blast když procne impact. Nejlépe ho používat když máte na main targetu všechny dotky (Pyro, LB, Ignite) Living bomby můžou od nějakýho patche už být aktivní pouze 3! Living bomba od 4.2.0 přeskočí na dva nové targety, ale na původním nově zůstane. /applaud. Klíčem k pořádné dmgi v tomhle fightu je i combustion, k tomu v dalším odstavci.


Combustion
Prakticky jediná šance na burst pro fire mage. Můžete si stáhnout addon http://wow.curse.com/downloads/wow-addo ... elper.aspx , ale není to nutnost .. Hlavní prioritou pro použití je, aby použití předcházel co největší direct crit (nejsilnější ignite) - tzn. crit z pyra případně fireballu. Ignite je to, co děla z combustion silný cd. Ideální stav - target má na sobě dotku z pyra, tiká na něm living bomba a do toho dáte insane crit fireballem/pyrem a tiká tedy silný ignite. To je chvíle na zmáčknutí combustion. Tenhle stav je optimální, ale ne nutnej, pyro tam klidně tikat nemusí, hlavní je pořádnej ignite a LB. Pokud je při fightu víc targetů, tak jde Combustion rozšířit i na ně prostřednictvím impactu, což z ní dělá na některých trash/boss fightech i top dmg done abilitu. Nejlepší co může nastat je, že je targetů hodně, na main targetu máte pyro, LB i silný ignite, LB máte i na některých targetech okolo a třeba pod všemi ještě tiká flamestrike. V tu chvíli to chce proc impactu, nahodit Combustion a přes impact ji rozšířit na vše okolo a recount nebude stíhat. Zbytečně se s combustion neunáhlete. Bez silného ignitu je naprosto nesmyslné někam spěchat a combustion mačkat.
P.S. Combustion již nemá global cd


Talent stromy

http://www.wowhead.com/talent#ohhZfchrzbRosfoc Takovej optimální spec na většinu bossů, samozřejmě na každého bosse se dá respecovat podle potřeby
http://www.wowhead.com/talent#o0hZfchrkbRRsfoc Aoe spec třeba na trash nebo vyloženě aoe fighty (pro novou instanci nejpoužívanější build)
http://www.wowhead.com/talent#ohhZfchrzbRossoc tenhle nedodělanej spec by se dal využít třeba na Nefa - 1 bod třeba do Invocation na ten první counterspell, ale jsou to takový detaily, že netřeba to řešit, bohužel současný stromy neumožňují moc experimentování a některý talenty na některý fighty máme for fun.

Glyphy
Prime glyphy
http://www.wowhead.com/item=42751 Molten armor
http://www.wowhead.com/item=42743 Pyro
http://www.wowhead.com/item=42739 Fireball

Major glyphy
http://www.wowhead.com/item=42738 Evocation
http://www.wowhead.com/item=42752 Polymorph
ten třetí celkem random podle situace a specu

Minor glyphy
Tady je to fuk ;) Ale slow fall je asi must have.


Staty
Původní obrázek už neplatí, hodnota statů se neustále mění v závistlosti na současném gearu a nejde proto přesně určit priority obecně pro každého mage. Můžete si zkusit hodit char do SimCraftu a vyjedou vám hodnoty pro vás.

Podle těch čísel si můžete počítat, zda-li se vám vyplatí dodržet např. socket.
Příklad: Socket bonus je +10 haste .. socket má žlutou barvu - 20 int + 20 crit + 10 haste < 40 int ... tudíž se vyplatí tento socket bonus nedodržet a gemovat čistě +40 int.
Příklad 2: Socket bonus je + 20 hit .. sockety jsou dva - modrý a červený - červený = 40 int .. modrý - 20 int + 20 hit + 20 hit > 40 int - tudíž se vyplatí sockety dodržet a gemnout tam 20 int + 20 hit.

Nově se můžete držet hodnot - int > hit till cap (17%) > sp > haste (till 2005, což je haste cap pro další tick combustion) > crit > mastery > haste (over 2005).

Pro fire to má jednu menší vyjímku ještě.
Obrázek

Pokud se v tom nevyznáte, nevadí. Jednoduše z toho jde vyčíst, že potřebujete v raidu 516 haste rating s 3/3 Netherwind presence, aby vám tikla Living bomba, Pyro dotka za stejnej čas o jeden tick víckrát. To dělá z hastu do 516 haste rating stat málem na úrovni hitu, ale po 516 je haste low. Další "soft cap" je na 812 haste rating - to je druhý tick Combustion navíc. Další tick LB nebo Pyra je až na 3476 haste, takže nemožný se současným gearem.

Tenhle odstavec o haste už je trošku out of date, sice stále platí tyhle soft capy, ale haste byste měli vytáhnout výše, jak už bylo řečeno - 2005 haste rating = další tick combustion

Gemování:

Meta gem - http://www.wowhead.com/item=68780
Modrý socket - 20 int + 20 hit (případně i +40 int, pokud je dostatek hitu z gearu - raději reforge některý ze secondary statů do hitu a nabrat int navíc)
Žlutý socket - 20 int + 20 crit (crit, protože hastu by mělo být dost z gearu, tudíž 2005 haste cap by neměl být problém.) nebo 40 int (Podle socket bonusu)
Červený socket - 40 int

Snažte se hit capu dosáhnout reforgem a správným výběrem itemů/trinketů. Gemovat co nejvíce intellectu je top prioritou, protože int je až moc silnej stat. Takže +40 hit gem = fail.

Enchanty:
Helma: http://db.mmo-champion.com/i/62367/arcanum-of-hyjal/ - Revered s Guardians of Hyjal
Ramena: http://db.mmo-champion.com/i/62343/g...ged-lodestone/ - Exalted s Therazane
Cloak: http://db.mmo-champion.com/s/74240/e...ter-intellect/
Chesta: http://db.mmo-champion.com/s/74250/e...eerless-stats/ (můžete i +15 stats, těch 5 intelu nás nevytrhne)
Wristy: http://www.wowhead.com/spell=96262
Rukavice: http://db.mmo-champion.com/s/74255/e...eater-mastery/
Pásek: http://db.mmo-champion.com/i/55054/e...l-belt-buckle/
Gatě: http://db.mmo-champion.com/i/54448/p...d-spellthread/
Boty: http://db.mmo-champion.com/s/74253/e...ts-lavawalker/ nebo http://db.mmo-champion.com/s/74236/e...ots-precision/ ***
Zbraň: http://db.mmo-champion.com/s/74242/e...power-torrent/ Pokud máte málo géček nebo modrou zbraň, tak Hurricane
Offhand: http://db.mmo-champion.com/s/74235/e...ior-intellect/

*** Hit by rozhodně neměl být potřeba a rychlejší pohyb se na několika fightech v nové instanci hodí.

Samozřejmě pokud máte nějakou profesi se special enchantama, tak používate je a s engineeringem používáte jak ten co je napsán tady, tak ten z engineeringu současně. Nejsilnější profese jsou asi Engineering a Tailoring. Následuje JWC, kterej je 1 intellect před ostatníma profesema. Mining, herb a skinning nepočítám jako profese.

Gear:
BiS gear si každý asi udělá sám, jen nutno říct, že pokud máte v plánu hrát arcane, vyplatí se vyměnit 4/5 hc Firelands set za 2/5 384 raid finder set. U fire tohle neplatí a měnit 4/5 set se vyplatí až za setovky z normal módu - tedy 397 item lvl.

Ignite munching
Viz v tom článku nahoře. Komu se to nechce číst nebo to nechápe, tak je to jednoduchý. Když pošlete fireball a hned s ním i insta Pyro a oba spelly critnou, tak se do ignite započítá jen jeden z critů. Další "smazání" critu se stane, když critnete a na targetu je ignite delší než 4 vteřiny. Když critnete třeba při ignitu, co má ještě 2,9 vteřiny, tak se posune trvání ignite na 4,9 vteřiny a jeden tick přijde už na čase 4,0. Maximálně se tedy ignite posune na 5,9 sec a když mezi 5,9 a 4,0 critnete, tak se s ignitem nic nestane a crit je ignorován. Moje testování zde - http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1694850600 (neboli ztráta cca 300k dmg na fightu s 5 mega dmg done). Blizzard pojal řešení tohohle bugu po svým, takže místo aby nějak vymyslel novou mechaniku a fixnul to, tak s tímhle bugem prostě počítá a třeba zvedne dmg fireballu, aby to vykompenzoval. I tohle vede k relativně velkým rozdílům v dmgi podle štěstí.
Edit: Ignite munching fixed! Oh wait ;) Ignite už procuje pouze ze scorche, fireballu(ffb), pyra a fire blastu, což ovšem stále neřeší současné crity insta pyra a fireballu a také to ubírá dmg v tom, že v případě bad lucku netiká žádný ignite klidně 10 i více vteřin a na aoe fightech je ta dmg z ignitu taky slabší. Jediné čemu tato změna prospěla je jistější combustion (low crit nesmaže crit pyra/fireballu).


Arcane guide už má svůj topic! Sice v něm nic není, ale existuje. Teď už by arcane snad neměl být top a na několika fightech už zcela jistě nebude. Za určitých okolností na některých fightech stále arcane můžeme hrát a fire mage přetáčet, ale za těch pár stovek dps to snad stát nebude.

Edit: Relativně dobrou guide na normal obtížnost nových fightů najdete na http://www.paragon.fi/guides/mage-guide-43-normal-modes (angličtina výhodou :) )

Obrázek
Naposledy upravil Pinny dne pát 06. črc 2012 3:05:00, celkově upraveno 6

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » pát 11. úno 2011 19:15:10

Menší update pro 4.0.6

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » stř 23. úno 2011 3:43:44

Since the design of Ignite doesn’t allow us to resolve munching (defined as multiple simultaneous crits that fail to properly proc Ignite) directly, we’re thinking about a solution that would instead prevent Ignite from proc’ing on periodic crits. This might be a minor dps loss, but possibly no dps loss at all since it would stop most cases of munching. If it turned out to be a dps loss, we could compensate for it elsewhere. You're likely to see some experimenting in future patch PTRs. This is a pretty good example of something we can't hotfix, or rather wouldn't try. It’s the kind of change that would likely have unpredictable side-effects.

Ignite bluepost, hurray!

To s čím tam Bashiok nebo kdo to psal přišel je celkem blbost podle mě a museli by kompenzovat nějak tu ztracenou dmg. Na aoe fightech by byl asi pain, kdyby ignite procoval jen z direct spellů.

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » stř 29. čer 2011 4:42:04

"Edited" pro 4.2.0.

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » úte 29. lis 2011 20:20:19

Mírný edit pro 4.3.0.

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » pát 06. led 2012 2:46:14

Moje menší emo nad šuntem, jakým pro mě je t13 a její set bonusy. http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/3217862037

Jestli někdo máte jiný poznatky, rád se nechám přesvědčit, že melu kraviny.

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Trojkolka » pát 06. led 2012 8:03:44

hmm radi ti hunter a smeje se ti warrior
to je jak ze zivota tohleto
pak si to tu smazu, neboj

Postavení: Raider

Počet příspěvků: 11727

Jméno maina: Trojkolka

Class: Druid


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod boaRd » pát 06. led 2012 9:51:08

Pinny dělá ostudu WaRe :'(

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3645

Jméno maina: Aenis

Class: Priest


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Trojkolka » pát 06. led 2012 9:58:35

no a ted mi povez nejaky novinky :D

a o co slo? ze na TD jim neco neprocuje?

Postavení: Raider

Počet příspěvků: 11727

Jméno maina: Trojkolka

Class: Druid


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » pát 06. led 2012 10:27:54

Hunter radši nepostoval z maina a radši ani nečetl nic kromě nadpisu a prvního řádku. A warrior se šel jen klasicky vybrečet, to není na mage fóru nic novýho :D
Napíšeš cokoliv a prostě "zomg nerf frost"

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod boaRd » pát 06. led 2012 10:43:43

a ty ses tam nešel vybrečet? :D

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3645

Jméno maina: Aenis

Class: Priest


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Pinny » pát 06. led 2012 10:46:47

Ani ne, spíš mě zajímalo, jestli mají stejnej problém i ostatní :) (Pokud si teda vlastně třeba četl něco jinýho než ten hunter)

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3302

Jméno maina: Pinny

Class: Mage


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod boaRd » pát 06. led 2012 11:10:12

nečetl jsem nic, protože to nebylo v podmínkách ;)

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 3645

Jméno maina: Aenis

Class: Priest


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod Trojkolka » pát 06. led 2012 11:11:40

ja si precetl jen kdo v tom hraje a jaky to ma trzby, jakoze views
to musi stacit ne?

Postavení: Raider

Počet příspěvků: 11727

Jméno maina: Trojkolka

Class: Druid


Re: Cata fire mage - prej nekteri nevidi interni sekci :-X

Příspěvekod delu » pát 06. led 2012 11:50:08

Trojkolka píše:ja si precetl jen kdo v tom hraje a jaky to ma trzby, jakoze views
to musi stacit ne?

a ted si budem 4 mesice delat z ponyho prdel kvuli nakymu filmu! :>

Postavení: Člen

Počet příspěvků: 2293

Jméno maina: Vaia

Class: Monk


Další

Zpět na Veřejná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron